Nieuws

3D beurs animatie voor Hitachi gerealiseerd door 40GradenZuid

Hitachi is een groot bedrijf onderanderen gespecialiseerd in grote machines voor de bouw. Van graafmachines tot aan bulldozers en hijskranen kunnen zij elke klus aan. Omdat Hitachi een innoverend bedrijf is en mee moet met de nieuwste technologien maar ook uittingen naar de buitenwereld, heeft Hitachi gevraagd om met hen mee te denken hoe hun product bijvoorbeeld bij een beurs de meeste aandacht gaat krijgen dan de overige concurrenten aanwezig.

Omdat sommige van deze machines mega groot zijn, is het niet altijd mogelijk om deze mee te nemen naar een beurs. Voorheen liet men dan ook een foto zien en een folder. Daarom is voor dit project augmented reality gekozen zodat de machines er in 3D aanwezig zouden zijn met behulp van de telefoon of tablet en dat de klanten er toch omheen konden lopen om details te zien, zonder de machine er aanwezig was. Deze app is ook voor de klant te gebruiken als hij bijvoorbeeld naar het buitenland moet om een product te presenteren.

Om de bezoeker ook een extra beleving mee te geven is er door 40GradenZuid ook een 3D animatie gemaakt van 5 soorten machines. Deze animatie had als extra toevoeging dat het een 3d stereoscopisch effect had. De bezoeker kon dan door een 3d bril de animatie met extra effecten bekijken. Zo kwam bijvoorbeeld de graafmachine echt op je af! Een bezoek aan de beurs om niet meer te vergeten.

Omdat de 3d modellen van de machine zijn nagemaakt door 40GradenZuid, zijn deze ook gebruikt in het maken van 3d visualisaties. Zo zijn er ook 3d fotorealistische beelden gemaakt en gebruikt voor drukwerk en online promotie. Op deze manier hoefde men niet duren constructies te bedenken om een machine gefotografeerd te krijgen. Ook had men met de 3D modellen gelijk de extra optie om en 360 viewer te laten maken voor de producten. Op deze manier is er met 3D en interactie de ideale manier te bedenken voor 3d branding. Zie hier een preview van de animatie.

Previous post

Extrema outdoor huisstijl onder de loep

Next post

40GradenZuid is trots op het resultaat gemaakt voor KPN